onsdag 26. juni 2013

Drop-in trening med sitt som tema

Vi prøver oss med trening igjen i kveld, selv om værutsiktene er noe usikre. Forrige onsdag ble vi våte, men hadde det moro. Vi fikk kjørt masse fine innkallingsøvelser og bikkjene fikk springe av seg litt overskudd. Vi som førere fikk påminnelse om viktigheten av rett timing, også når det gjelder tidspunkt når man ikke skal kalle inn. Noen ganger kan det være snakk om kun sekunders forskjell på om vi lykkes med kommandoen eller ikke.
Valpekurset ble avsluttet mandag og jeg tror de har fått et godt grunnlag å jobbe videre fra. Jeg synes i hvert fall at det var et trivelig og lærerikt kurs. (Ja, jeg lærer noen på hvert kurs jeg holder). Ikke minst fikk vi flere ganger demonstrert viktigheten av ros og positiv feed-back for å få valpene til å skjønne hva vi ønsker de skal gjøre. Og for å få hurtighet i responsen.
I kveld skal vi ha sitt som tema med forskjellige øvelser. Vi kommer også til å kjøre litt lineføring (for å få opp kontakt) og innkalling (fordi det er så moro), og så tenker jeg at vi lar duene ut å fly litt...
Vel møtt! Husk godt fottøy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar