lørdag 4. februar 2017

Takk for besøket!

Eili tok bilder av noen av hundene som var på besøk i helgen. Det var en trivelig og travel helg med bra besøk for årstiden. Denne helgen satte punktum for en januar måned med ny rekord med besøk og det er en flott måte å starte 2017 på.
Januar fulgte opp en desember måned som også hadde høye besøkstall, så vi avsluttet 2016 med stil. Et år som for første gang på 15 år, hadde nedgang i omsetning i hundepensjonatet. Det er jo lite hyggelig og jeg må gjøre meg noen tanker om hvorfor. Avviket i omsetning var størst i sommermånedene, da det vanligvis er størst pågang. Svikten faller sammen med de to månedene vi var uten fast telefon linje, noe som jo er litt vesentlig på en plass med veldig ustabil mobil-og nettdekning.
Far og sønn treffes i hundepensjonat
Det er et paradoks at noe av det som er mest positivt for dyrene her, nemlig den avsides beliggenheten uten forstyrrelser og med mye rom for frihet, også er det som gjør det vanskeligst å drive. Tilgjengelighet er viktig og noe jeg må ta på alvor. 
Men bortsett fra det, fortsetter vi her med å fokusere på å ta best mulig vare på gjestene som er her.
En fantastisk snill, gammel gutt som jeg har kjent i mange år
Strømsås Gård er mer enn hundepensjonatet. Kennel Hallingnatten med oppdrett av jakthunder, hadde et flott år i 2016. Vi fikk ikke mindre enn 5 jakt championer på hundene fra kennel Hallingnatten. Det er avkom fra tre forskjellige kull fra to forskjellige tisper. I tillegg ble det premier på flere andre avkom, og mange fine tilbakemeldinger fra eiere av talentfulle jakthunder. Jeg er veldig glad for kontakten med alle ivrige valpekjøpere.
Vi fikk et fint kull med jämthundvalper og så hadde vi et flott pointerkull for kennel Vakkerdalen.
I gårdsdrifta for øvrig  går det i hest. Avlshingsten Steinlager hadde et lite antall hopper på besøk og alle ble drektige på første forsøk. Vi hadde også hopper til bedekning med sendesæd, og alle som er undersøkt, er drektige. Varmblodstraver åringen Linedance ble solgt på åringsauksjonen til en dyktig, ung travtrener i startfasen. Det blir spennende å følge. Jeg har i tillegg trent to hopper for travløp. Med den ene manglet det lille for at jeg skal kunne være helt fornøyd. Men Threetimesalady gjorde sine saker bra, ble solgt og har fulgt opp veldig bra for sin nye eier og trener.
Denne unge, talentfulle pointer hannen trener på fjellet annenhver dag
Jeg vil få takke alle dere som har vært her på besøk i 2016 og ønske velkommen igjen i 2017. Jeg setter stor pris på at dere velger oss til hjelpe dere med dyrene deres. Og vi vil fortsette å jobbe for å innfri forventningene samtidig som vi koser oss med alle dyrene.
To gode venninner som er godt kjent her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar