søndag 26. februar 2017

Hundene fra kennel Hallingnatten går videre i avl


Målet med avl er å lage avkom som er bedre enn foreldrene. Jeg tror ikke dere vil få høre meg si at noen er bedre enn mine to dronninger Trolla og Gåte, men ting tyder på at de har lykkes ganske bra. Gode resultater, gode tilbakemeldinger og ikke minst at de brukes videre i avl, tyder på det.
Jeg har selv brukt Halllingnattens Tiki; hennes valper med nordisk jaktchampion Loshundens IB Boss er ett år gamle og tegner bra.
Hennes søster NJ(L)CH NUCH Hallingnattens Mira fikk 9 fine valper med N SE J(L)CH  N SE UCH Elgstøas Grey for en uke side.
SE J(L)CH Hallingnattens Jack parret nordisk jaktchampion Kråkmoens Asta Kask for snart en måned siden. Asta har allerede bevist sine gode avlsegenskaper og det er veldig moro at de valgte Jack til henne.
Omtrent samtidig ble det parring mellom N J(B)CH Hallingnattens Rex og N J(B)CH Tussi. Tussi har også meget bra avlsresultater allerede og det er en spennende kombinasjon.
Lykke til med valper i vinter. Jeg formidler gjerne kontakt for de som ønsker seg valp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar