lørdag 2. januar 2021

Nytt år nye muligheter

2020 har ikke vært lett for meg heller. Men samtidig har det inneholdt opplevelser og prestasjoner som ikke er lett å toppe. Og det gir meg inspirasjon til å rette blikket fremover.
Jeg tror ikke det kommer til å bli mye lettere, men all god respons og gode tilbakemeldinger i året som har gått, gir motivasjon til å utforske nye muligheter.
Hundepensjonatet, særlig sommermånedene, er bærebjelken på gården. I perioden 13-17 mars ble alle sommerens opphold avbestilt og det gikk mot en sommer med minimal omsetning. Da var jeg glad for at det er flere ben å stå på og at det ved årets slutt bare er 10% svikt i totalomsetning. 
Året startet med et kull gordonsettere for kennel Junkeren, så fikk jeg inn et kull 3 uker gamle blandingsvalper og midt på sommeren fikk jeg et stort kull for kennel Hødgebrotet. Ved årsskiftet ligger 8 herlige valper for kennel Uggelia her, og hvis alt går som det skal, kommer det inn en drektig gordonsetter-tispe i februar.
Aktiviteten i min kennel Hallingnatten holder seg bra, og mange aktive valpekjøpere forteller at de har stor glede av sine hunder. Nye valper har det også blitt: Gråelghundtispa NJBCH Hallingnattens Gull fikk en valp igjen,  mens ES NUCH Sørhaugliens Mercy fikk 9 valper rett før jul. Senere i vinter planlegger jeg kull på den 3 år gamle pointer-tispa NUCH Hallingnattens Margaux. Og så blir det kanskje flere elghundvalper.
Jeg har hatt jevnt med hunder til trening gjennom året, og lykkes godt med det. Og så har jeg hatt mye større aktivitet med kurser, individuelle treninger og samlinger. 
Alt dette er ressurskrevende oppgaver, men oppgaver som jeg brenner for og trives godt med. Mange gode tilbakemeldinger gleder enormt og gir inspirasjon til å stå på videre. 
Så da kan jeg se fram til en vinter med flere valpekull, flere hunder i trening og en serie med kurs i ridehallen på Alvdal. Det vil også bli dømming og starting på jaktprøver, og hyppigere deling av opplevelser og erfaringer på bloggen. 
Tusen takk til alle som har vært her på besøk, og til alle som deler opplevelser med hundene sine med meg: jeg setter stor pris på det. Velkommen til gårdens tilbud i 2021 enten det er på kurs eller trening, til oppstalling eller veterinærbesøk, for å handle valp eller hundefor  eller bare for å slå av en prat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar