lørdag 28. desember 2013

Det hadde jeg ikke trodd

Jeg hadde ikke trodd det skulle bli noe fuglearbeid i dag. Det har vært veldig urolig på fjellet i en lengre periode med vekslende temperaturer og mye vind. I dag var det frisk bris / kuling. Føret var ikke bra; løst og uten feste i bjørka, mens oppi var det delvis løst med et tynt skarelag oppå. Go veier 30 kg og fikk slite. Han har hatt det lettere i trening de siste månedene, så han er pigg og restituert. Han sparket fra skikkelig med bakparten i den løse snøen og fikk en herlig strekk i kroppen for hvert steg. Det var fint å se på, men formen er ikke bra nok til slikt trøkk over lang tid. Dette kommer du til å angre på, tenkte jeg. Og det ble mere bredde enn dybde i medvindsøket etter hvert.
I medvind etter en knapp halvtime, kom standen. Jeg så en fersk dokk og rypespor ut fra den. Synd at fuglen er fløyet, tenkte jeg. Deretter ba jeg litt nonchalant om avstandsreis litt forfra og fikk se rypa stikke hodet opp bak en haug. Go var godt i gang med reisen og trengte 3 kommandoer før han satt seg. Man da satt han som plantet på setet.
Etter en times tur var vi nede på løypa og han holdt fin fart da vi snørekjørte tilbake. Jeg liker godt at de gjør det etter treningsturene. Det skal være igjen lyst til neste tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar