mandag 25. november 2013

På tampen av elgjakta

Det sies at på denne tiden er det de dummeste jegerne med de dårligste hundene som er ute. Jeg følte meg litt truffet i dag. Dro avgårde uten gps-halsbåndet og gikk i et terreng hvor jeg er lite kjent. Brukte astroen som kart og stoppeklokke. Trolla var flink og var innom hvert 15-20 minutt, men jeg ante bare hvor hun var i mellomtiden. Jeg tok det med ro og brukte tiden til å lytte etter hunden og andre dyr. Det er spennende og intenst å gå i skogen og bruke sansene på denne måten. God gammeldags jakt, var det en som sa.
Siste søksrunden ble på 45 minutter og da synes jeg det var nervepirrende nok, og vi hadde hverken sett dyr eller spor. I morgen blir det med halsbånd, men med astroen i lomma.
PS. Slik ser min vakre Trolla ut nå; ikke akkurat utstillingsklar. Pelsen forsvant med avvenningen av valpene, hun passer snart sammen med pointerne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar