fredag 28. mai 2021

Ut og skræme ælg

Forleden dag fikk Balder som er på besøk, spore elg, og for å være ærlig, var jeg også ute for å "skremme" elgen litt. Vi er nemlig på siste rundballen, og jeg begynner også å bli litt lei av stadig å reparere gjerdet. Jeg har ikke så stor tro på at jeg skal lykkes, men Balder gjorde en god jobb. Vi kom innpå elgen to ganger på kort tid. Uten at den satte opp farten av den grunn.

Mange ser på vilt som hjelpeløse og vettskremte, men jeg vet at de har god oversikt og kontroll på sine omgivelser. Jeg ser de bryr seg fint lite om både meg og hundene, og har nok bedre kontroll på oss enn motsatt. Dessuten har ingen vondt av litt utfordringer (som noen kaller stress), det gjør oss alle bedre i stand til å takle livet.

 I kveld er nok den elgen tilbake på rundballen igjen😅




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar