torsdag 8. november 2018

Om gode og dårlige hunder, og biler og instrumenter, og en stemmegaffel

Snøen er kommet for å bli på fjellet, og humpete grusveier er dekket med snø og is. Vi kjørte Golf opp på fjellet i går. Det gjelds å ikke stoppe før en er oppe. Jeg husker jeg hadde en hissig liten Toyota corolla som sendte snøen over panseret når den skulle fram. Fremkommelighet er viktig og i jaktmiljøet er det mange som har store, sterke flotte biler. Jeg var glad når vi skulle hente Tiki i snøstormen og kunne bruke Amaroken. Noen tør bare såvidt å kjøre dem utenfor asfalten, eller kjører seg fast ved det minste snøfall. Mens andre trekker elg ut av skogen med Mitsubishi city suv.
Jeg er glad i musikk. Og det hender jeg spiller litt selv. Trenger trening nå for å få det samme ut av saxofonen min som før. Og jeg kan helt sikkert ikke trylle fram magi av Stradivariusen som Arve Tellefsen kan. Men selv det beste flygel trenger jevnlig en stemmegaffel. 
Jeg lever med og for jakthunder. Kan du relatere tankene over til bruken av dem?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar