onsdag 29. mars 2017

Bursdagsfeiring

Den første bursdagen jeg feiret på Strømsås Gård, var helt spesiell. Jeg fylte halvrundt tall og Christian hadde stelt istand et fantastisk surprise-party. Folk kom langveisfra og det var mye å stelle i stand, så det var omågjøre å få meg ut av huset en god stund. Asbjørn fikk oppdraget og da som nå, ble jeg villig med på en fjelltur. For en gave! Han viste meg hvor vinter-rypa holder til her i området, og jeg har vel aldri, hverken før eller senere, sett så mange ryper på en gang. Asbjørn hadde et svare strev med å få meg hjem og gjestene var godt i gang med festen da jeg endelig dukket opp. Til "the surprise of my life". 
Den gangen hadde jeg med pointer Masi og hans bror Labbe. Nesten hvert år etterpå har jeg tatt med meg et par pointere og feiret dagen i samme område, og nytt vinteren på sitt beste, rett før båndtvangen slår inn. Og alltid har vi hatt fine opplevelser med vinter-rypa.
Så også i år, men i dag ble jeg ledsaget av to unge settere. Engelsk setter tispa har jobbet mye på tungt føre i allslags vær i vinter og det var herlig å se henne i fri fart på turboføre og i vårvær nå. Hun ga meg et rått fuglearbeid i gave og jeg tror vi fikk gjennombrudd til neste nivå i dag. Gutten er høy og mørk, meget talentfull og herlig å følge. Han fikk mange nye erfaringer i dag. Og jeg takker nok en gang for en fin bursdagsgave.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar