onsdag 22. mars 2023

Snart kommer Jærvsørappen


Jeg falt for Jærvsørappen umiddelbart da han kom i fjor. For en utstrålig! For en flott kropp, for en styrke og spenst og for et herlig travsteg! Vi fant raskt tonen, og det gjorde han også gjennom sesongen med hoppene sine.

Det er etter mitt skjønn en hingst som absolutt fortjener sin sjanse i avlen, og jeg var ikke i tvil om at jeg ville ta imot han i år også. Han fungerte fint i flokken i fjor, men det blir ikke hamning i år. Jeg ønsker å ha bedre kontroll på hoppene og bedekningen, for å sikre at alle blir bedekket og drektige.

Jærvsørappen har unike prestasjoner fra løpsbanen som vinner av både Norsk og Svensk Derby. Hans utrolige speed var vanskelig å stå imot.
Han har en unik stamme med Jærvsøfaks som far og eliteavlshoppa Tuvrappa som mor.
30 seiere, rekord 19,9 og kr 3.928.884,- innkjørt sier sitt.

Trykk på linkene nedenfor og se videoer av derby-løpene i Sverige og Norge. Jærvsørappen har en utrolig speed og han knuste alle på de siste 50 metrene i begge løp.

 Jærvsørappen vinner Svensk Derby :

https://www.youtube.com/watch?v=ZUOgFZNh5O0

 Jærvsørappen vinner Norsk Derby :

https://www.youtube.com/watch?v=gaAqchH81rg

 


Jærvsørappen står til naturlig bedekning og betinger kr 1000.- for sprang og kr 10 000.- ved levende født føll.
Oppstalling av hopper for døgnpris eller fastpris beitesesong. Det tilbys fastpris på veterinær-kostnader.
For bestilling kontakt veterinær Marianne Steenland, tel 91105898 (gjerne sms), messenger eller mail til mariannesteenland@gmail.com
VELKOMMEN!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar