lørdag 21. mai 2016

La valp være valp


La valp være valp gjelder ikke alltid her. Nå er det vår og mye å gjøre og da må alle bidra...
Loke måtte "sitte igjen" en uke da hans mor og de åtte ungene reiste. Og da ble han gårdsgutt.
Jeg kan ikke gi ham ubetinget god attest, men han skal ha for forsøket. Han la mye energi i å få meg med på øvelsen "springe gjennom/ mellom bena" fra rally-agility og brukte mye tid på å prøve å fange skyggen min. Jeg lo da han forsvant ned bakken i full fart etter sin egen skygge.
I møte med de andre dyrene viste han gode egenskaper og sjarmerte "tante grusom" i senk.





Etter endte arbeidsøkter slo han seg godt til ro i eget rom med luftegård eller i armkroken min.
Loke er etter Vakkerdalens Jo og Vakkerdalens Mi. Jo har også tilbrakt sine første leveuker her og hans far igjen, Ylajalis Sult, har gitt meg de aller beste opplevelser på jakt og jakt-prøver.
Loke har store sko å fylle, men slik jeg har blitt kjent med ham denne siste uken, har han de aller beste forutsetninger. En sjeldent trivelig valp med et lugnt lynne, harmonisk vesen og trygg og uredd framferd. Lykke til i verden, min venn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar