torsdag 19. februar 2015

God hjelp i vinterferien

Eili tok med seg sin pointer Tørst og ble med meg på fjellet for å hjelpe meg å holde styr på "ungdommene". Eili er sprek på ski og Tørst er en super mentor. Han vartet opp med 2 fuglearbeid av høy klasse i dag. Enjoy!
Første standen var høyt oppe på fjellet, i sterk motvind. Jeg får øye på Flørt i en stilfull stand på kanten. Rett under kanten står Tørst og spikrer 3 ryper på en barflekk. Jeg så dem og, og det samme gjorde de to hundene som jeg hadde i bånd. Jeg snudde meg for å se etter Eili som skulle holde dem. Hun lå 20 m bak og var sjanseløs på å komme fram til oss i den sterke vinden.
Som sin far Sult, er Tørst kontant i reisen og behøver ikke mer kommando enn at mor er på skuddhold. Det ble til og med ro på alle hundene (også de som var i bånd...) Men bilde ble det ikke.
Dette var formiddagens temperatur i solveggen! I Nord-Østerdal midt i februar! Varmen ga oss gjennomslagsføre, og på toppene er det nesten bart. Den sterke vinden vant ikke over solvarmen så rypene satt rolig, koste seg og ventet på oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar