lørdag 7. februar 2015

Det var så moro!

I dag avholdt Østerdalen Elghundklubb sitt årsmøte på Savalen Fjellhotell. Styret fikk honnør for meget godt resultat og rekordstort aktivitetsnivå. Deretter holdt Per Erik Harr et interessant foredrag om avlsarbeid på elghund med hovedfokus på hva slags elghund vi vil ha. Det slår meg hvor like grunnprinsippene for jakt med  hund er, uavhengig av viltart.
Etter årsmøtet var det premieutdeling og jeg fikk først tre førstepremiefat for tispene mine. Så fikk jeg championatskjold løshund for jämttispa Trollbergets Daisy og championatskjold bandhund for gråhundtispa Hr-Gåte. Det hele ble toppet med premie for beste løshundtispe i Østerdalen elghundklubb i 2014 til Trollbergets Daisy. Det var fantastisk moro og jeg kom hjem med ekstra motivasjon. Og med takknemlighet og ydmykhet til hundene. En stor takk også til Harald Grue som fører Gåte på prøve, til Bjørn Grue som har vært støttespiller fra starten av elghundeventyret og til Christian som stiller med terreng til trening.
Livet består av kontraster, så da de andre gikk til middag og hundeprat uti de små timer, dro jeg hjem til dyrestell. Det hadde snødd mye, og det var mørkt og vindfullt da jeg gikk ut på jordene for å lete etter hestene som skulle inn. Da varmet stemningen fra i ettermiddag og jeg skal suge på den karamellen en god stund. Gåte og Trolla får en ekstra kos i kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar