onsdag 26. november 2014

Reddet fra ammetåken

Valpene er tre dager gamle og har fullt fokus på arbeidsoppgaven. Her er det mye feromoner i lufta.
Maja og Mercy sørger for å få meg ut av ammetåken; de vil ha treningen sin. Mercy debuterer i korrekt antrekk for oppgaven og koser seg i dypsnøen med snøballer mellom bakbeina. Vi må klippe.
Vi fant ingen ryper i dag, jeg mistenker at de sitter høyt fremdeles. Og det var mye snø å forsere for å komme seg opp i høyden. Dette tror jeg blir siste fjellturen til fots i år.
Maja hadde to fine arbeid på orrfugl som satt høyt i terrenget. Hun fant dem på 200 m og holdt dem lenge, jeg så dem så vidt mellom bjørketrærne da jeg var 40 m unna. Med en halvdressert unghund i bånd, er det ikke lett å snike seg så stille innpå standen som det er nødvendig nå.
Hvis du vil lese mere om feromoner kan du sjekke denne linken NKK: Feromoner og dyreadferd 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar