mandag 12. mai 2014

Nybakt mor i farta

Da har vi kommet inn i en dagsrytme. Tia og jeg har fordelt arbeidsoppgavene; hun tar seg av valpene og jeg tar meg av henne. Med en viss kontrollfunksjon. Tia får lufte seg på skogsbunn (inngjerdet) hver dag og setter pris på det; det er sjelden å se en tispe med sånn fart rett etter fødsel. Mosjon er bra for renselsen, for å få kroppen til å fungere igjen og for å få opp matlysten.
Ellers forlater hun valpekassa sjelden, og jeg må fremdeles servere mat på sengen.
Det går veldig bra med valpene, allerede første døgnet hadde de begynt å legge på seg. Det er bra, ofte går valpene litt ned i vekt første døgnet. De jobber med å løfte kroppen litt fra underlaget når de skal bevege på seg, men for det meste er det ro i kassa.
I kveld hadde jeg og yngste datteren vår en kosestund med Tia og valpene. Tia låner bort valpene nå og vi hadde en fin stund i sofaen alle sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar