lørdag 5. april 2014

Rolf Sevendals Minneløp 2014 - kvalifisering

Jeg fikk dømme et av kvalifiseringspartiene i Langsjølia Nord og vi hadde en fantastisk dag. Fjellet viste seg fra sin beste side med strålende sol og turboføre. Vi hadde med oss to dommerelever og de talte over 44 ryper; det var fugl overalt og nesten alle hundene hadde sjans til å vise hva de er god for. Jeg dømte sammen med Per Arne Kjeldsberg og vi var samstemte fra starten. Etter endt dag tok en erfaren deltager ordet og berømmet oss for jobben. Faktisk i slike ordelag at vi ble rørt begge to. Han avsluttet med å si til elevene at de måtte ta med seg det de hadde lært; de var heldige som hadde fått gå med oss!
Dommerjobben er intens og på en dag som i dag, må man være på hugget hele tiden for å få med seg det som skjer og treffe riktige avgjørelser. Som regel får man bekreftelser underveis, men det varmer litt ekstra med direkte tale.
Da jeg kjørte over Hodalen om morgenen var det -13 grader, og det er bra. Vi trenger å holde på snøen til neste helg. Vi kommer til å bruke Langsjølia på Tolga-prøven også og jeg gleder meg allerede. For resultater fra prøvene, se Royalura.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar