tirsdag 21. januar 2014

Solvarme i januar

I dag er jeg glad for at jeg kom meg på fjellet. Etter en iskald morgen med minus 20, satt det litt langt inne. Men med sola blir det et "vindu" midt på dagen og det traff jeg. Sola varmet i ryggen så jeg ble svett på vei opp lia. Det var variabelt føre, men tidvis var det fint for hundene å springe. Både vorsteheren og jämthundvalpen markerte rypespor, og på vei ned ble det også et fuglearbeid. Fuglen var såpass lett at valpen ikke nådde fram før fuglen var fløyet. Heldigvis er vorsteheren rolig i oppflukt, så jeg kunne late som ingenting. Det er ikke nødvendig med preging på fugl for den kommende elgjegeren. Jeg merket kulda da sola nærmet seg horisonten og vi var på tur ned. Selv om det er stille vær, trengs sola for å gi oss levelige treningsforhold.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar