torsdag 19. desember 2013

Bandhund i full los

Gåte lurte meg i morges, før jeg visste ordet av det var hun ute på jakt og losen kom etter en kort stund. Etter halvannen time bestemte jeg meg for å gå innpå. Det var helt stille og litt skare på snøen, så det var litt utfordrende. Bikkja var uten halsbånd, så jeg måtte gå på losen og terrenget. Det var to voksne dyr og Gåte hadde full kontroll på det ene. Jeg trodde at jeg også hadde det, men støkte det dyret som sto litt til siden. Jeg var dog ikke lenger unna enn at jeg så dem fint da de dro. Gåte etter og det ble ny los etter noen få hundre meter. Jeg tok det litt med ro før jeg fulgte etter, men kom fint innpå denne gangen. Jeg skrittet opp 80 skritt fra der jeg satt til der dyret sto. Opp med kameraet og foreviget losen med mitt enkle pocket kamera. Etter en halv time, fikk jeg inn Gåte og vi tuslet hjem. En riktig morsom opplevelse. Eneste bismaken var at jeg hadde prøvd å få med dommeren ut for å dømme Trolla i dag. I stedet måtte hun stå i luftegården og lose etter Gåte.
Varga fikk gå på tur i bånd i skogen etterpå, og jobbe litt med ferske og daggamle elgspor. Moro å se hvordan hun bruker overværet til å kontrollere omgivelsene og sporet. Tiki sprang med og fikk dope seg på litt elglukt.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar