mandag 9. september 2013

Jaktstart!

I morgen er det klart for høstens store mål; jaktstart på skogsfugl og rype. For mange er det en stor del av jakta å reise bort og ligge på hytter i fjellet. For meg er det ikke sånn; jeg tar utgangspunkt hjemmefra. Men allikevel kjenner jeg det kribler i dag. Det er spesielt å finne fram hagle og annet jaktutstyr og gjøre seg klar. Jeg skal jakte i 3 forskjellige terreng denne først uka, så det blir litt bilkjøring. Og pauser med foreldremøter og andre hverdagssysler imellom. I morgen tar jeg med Tørst og Go og jeg kjenner jeg er ganske spent. Det er rapportert store kull på terrenget, men det er viktig å huske på at det er lite stamfugl, så bestanden trenger mulighet til å bygge seg opp igjen. Vi skal først og fremst kose oss i morgen.
Skitt jakt til alle der ute!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar