lørdag 18. mai 2013

Trollbergets Daisy

Siste tilskudd til Kennel Hallingnatten er foreløpig Trollbergets Daisy. Hun kom hit i januar 2012 og vi fant tonen med en gang. Hun gjør det meste riktig når hun blir gitt muligheten. Fjorvinteren gikk med til grunndressur og kondisjonstrening i snørekjøring. På slutten av vinteren sørget jeg for å legge forholdene til rette og Trolla kvitterte med fine losarbeider på elg.
På våren vant hun tispeklassen på Rena med 13 tisper, og fikk Excellent med CK.
Det ble mange timer i skogen om høsten og mange fine opplevelser. For eksempel da jeg satt under en gran og så på hund og elg i dans på en lysning 35 m foran meg. Ungdyret var dyktig lei av den påhengelige jämthunden som bare ble trigget av utfallene.
Høsten ble litt kronglete med to skadeavbrekk og løpetid, men Trolla lykkes i jakta. Og på slutten av sesongen kom vi til start på jaktprøve og fikk førstepremie. En stor opplevelse og kronen på verket i et vellykket år. Takk Trolla, jeg gleder meg til neste kapittel.
Skogsprotokollen er lagt ut på Østerdal Elghundklubb sine hjemmesider under fanen jaktprøver; separat løshund 1 dag: http://www.oehk.no/startframes/02/meny_3_1.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar